top of page

Schrijven nader bekeken

Wat zijn de voorwaarden om tot goed schrijfonderwijs te komen? Hoe leer ik een goede pengreep aan? Hoe kan ik als leerkracht signaleren wat een kind in de klas nodig heeft om tot goed schrijfonderwijs te komen? Dit zijn vragen die wij als kinderfysio- en ergotherapeut vaak horen. In deze workshop gaan we aan de slag met een stukje theoretische achtergrond over het schrijven en de schrijfvoorwaarden waaraan we veel praktische adviezen koppelen, zodat je de volgende dag in de klas meteen aan de slag kunt!

Doelgroep

Leerkrachten onderbouw (ook zeer geschikt voor kleuterleerkrachten!)  

Workshop van 1,5 uur

Tekenles

Spelenderwijs leren

De sensomotorische ontwikkeling van een kind wordt gestimuleerd door spel en bewegen. Een baby gaat met ongeveer 3 maanden speelgoed pakken en dit ontdekken, er is sprake van actie en reactie.

Wanneer de baby ouder is gaat een wereld open vol met uitdagingen en ontdekt men steeds meer. Hierdoor stelt het kind zichzelf ieder keer een ander doel.

Ook oudere kinderen ontwikkelen hun mogelijkheden door spel en bewegen. Ze gaan hun grenzen verleggen en leren hun bewegingen en spel ook af te stemmen op de omgeving.

U krijgt info over de sensomotorische ontwikkeling van het kind, welk spel passend is bij welke fase van de ontwikkeling en op andere aspecten die van invloed zijn op de wijze waarop een kind leert.

Doelgroep

Ouders, leerkrachten, medewerkers kinderopvang en CJG.

Workshop van 1,5 uur

bottom of page